Główną różnicą między tradycyjną rejestracją, a rejestracją internetową jest to, że nie musisz wychodzić z domu. W dalszej części tego artykułu dowiesz się co zrobić aby zarejestrować się przez Internet.
W pierwszym kroku, przygotuj skany następujących dokumentów: dokument tożsamości, dyplomy, świadectwa szkolne, dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe oraz świadectwa pracy.
.gov.pl/ eurzad/ index.eup? idJednostki=22050 i wybierz jedną z dwóch opcji „Zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej” lub „Zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej pracy”. Teraz musisz wypełnić tylko odpowiedni formularz, a następnie urzędnik zarejestruje Cię w Urzędzie Pracy. Dostaniesz potwierdzenie na adres email wraz z terminem, kiedy musisz się wstawić na pierwszą wizytę - pamiętaj to obowiązek inaczej zostaniesz wykreślony jako osoba bezrobotna i nie będziesz miał prawa do zasiłku dla bezrobotnych. Dzięki rejestracji oprócz zasiłku zyskasz również darmowe szkolenia dla bezrobotnych, które wcześniej mogły by być dla Ciebie niedostępne lub płatne. Pamiętaj o tym, to bardzo ważne!